חפש בבלוג זה

יום ראשון, 13 במרץ 2016

4 שיטות להתגבר על הפחד ולעשות את השנוי

האדם שמסוגל לחשוב על השינוי יעשה אותו (חגית סנובסקי)

לפני מספר ימים דיברתי עם חברה טובה, אשר עובדת במקום מסודר וגדול, נקרא לו בנק (: . והיא סיפרה לי  "אני ממש מפחדת לעשות שינוי, הציעו לי תפקיד חדש - קריירה חדשה,   שאני לא מכירה היטב אבל..."



האם גם אתם מכירים את ההרגשה, את הפחד הזה? הפחד המשתק הזה, שאנשים נתקעים אתו למשך שנים וחוששים מאותו הלא נודע ובוחרים להישאר באזור הנוחות ושואלים את עצמם "מדוע יש צורך להמציא את עצמך מחדש?" ולהרגיש תסכול בעקבות השינוי התעסוקתי שנכפה עלהם. ושאלות חשובות כגון "איך מחליפים קריירה או מהו מיקוד הקריירה שלי" עולות תדיר. 

לפחד הזה יש מספר גרסאות:
        מה יהיה אם אני ממש אשנא את זה?
        מה יהיה אם אני לא אבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר?
        מה אם אני לא אוכל לעשות מזה כסף?
        מה אם השינוי  יערער/יפריע למשפחה שלי?
        מה אם אנשים יצחקו עליי?
        מה אם הכיוון הזה שוב פעם לא יהיה טוב עבורי ?

מי מאתנו לא חבה את ההרגשה של "אם... – אז..." זה בעצם אותו פחד משתק שאתם ממש לא יכולים לעשות דבר.  זה בעצם לשבת על אותה כורסת הנוחות ולשחוק את עצמכם במנטרה יומית כי "המקום שבו אתם נמצאים הוא למעשה הטוב ביותר עבורכם" ולהאשים את המזל שלכם.
אז תקבלו 4 שיטות אשר יניעו אתכם לפעולה של "אם... – אז.... – ביצוע...."

חקר

לאנשים רבים מאוד אין מושג איך לחקור קריירה חדשה או דרך חדשה והסבה מקצועית בגיל 40 או בגיל 50 היא קשה מאוד והדבר מובן לחלוטין, מה שאני מציעה זה לא ישר לקפוץ לתוך המים הסואנים ולבדוק האם אתם צפים או לאו, ההצעה שלי זה פשוט לעשות צעדי תינוק. צעדים אלו כוללים מעורבות בתוך פרויקט, יכול להיות בהתחלה בתור צופה מהצד ואחר כך בתור משתתף פעיל. לקיחת קורסים מקצועיים  שיש להם מעורבות ישירה לאותה קריירה חדשה שאתם שוקלים לקחת. אפשרות נוספת זה ממש להיות מעורבים בחוגים מקצועיים דוגמת LinkedinMeetup שונים אשר מערבים אנשים מתוך הקהילה העסקית והמקצועית וכמובן חלק בלתי ניפרד מהפעילויות הנדרשת זה קריאת חומרים מקצועיים בתחום.



לדוגמא: כשיערה הגיעה אליי למיקוד קריירה היא גילתה שיש לה תשוקה גדולה לעבוד עם ילדים וחשבה להיות גננת. היא יצאה לשבועיים התנסות בגן ילדים ואחרי שבוע היא הבינה שזה לא בשבילה אלא ילדים בוגרים יותר. מכאן אפשר היה לעשות ניהול קריירה מדוייק עבורה.
היתרון בשיטה הזאת, שאתם לא מסכנים דבר, אתם גדלים ומתפתחים בצעדים עד הכרת התחום המקצועי,  ורק אז יהיה לכם קל מנטלית לגשת ולעשות את הצעד הנכון. 

קריאטיביות

האם אתם זוכרים כילדים, איזה דמיון היה לכם, איזה פרץ של יצירתיות אפף אתכם בכל צעד  ושעל שבו צעדתם, דמויות אשר ציירתם, העננים בשמיים אשר הביטו בכם. כל זה נעצר כאשר גדלתם. ואותו דמיון אשר נחסם היום גורם לכם לכאבים רגשיים ופיזיים כאחד. חוסר המסוגלות להמציא משהו מחדש, לראות אנשים יצירתיים ולקנא בהם עד כאב ואז מגיעים הפחדים שלכם של "אם... אז...".

לכן יש למצוא את אותו דבר קטן, שאתם טובים בו. זה יכול מוזיקה. יש עשרות – ומאות הרכבים שונים של בני 40+ אשר צמחו בשנה האחרונה (חברים שלנו בדיוק בנו להקה). אני למשל התחלתי שוב חוג יצירה. כל דבר אשר נותן לכם אושר ופותח את אותה "צ'קרה" של היצירתיות אשר כה הייתה חסרה.
כאשר תעשו את זה, מספר עצום של הזדמנויות וחוויות חדשות, אישיות ומקצועיות יפתחו ויכנסו לחייכם.

חיובי


יש דבר אחד יותר גרוע מלהיות שלילי וזה להקיף את עצמכם באנשים שליליים וציניים. אנשים אשר לא תורמים ולא מקדמים את עצמם אבל בוודאי לא מקדמים ומעודדים אתכם, אלא רק מורידים אתכם למטה ומגדילים את הרגשת חוסר המסוגלות.
יש לברור ממש בפינצטה את אותם קבוצת אנשים, אשר עושה לכם טוב מרוממת אתכם ונותנת לכם זוג משקפיים נוספים מעבר לקיימים על מנת לבחון צד נוסף אשר לא חשבתם עליו או אפילו שפחדתם לשאול לגביו. אנשים כאלו אפשר לראות בכל מקום שיש יצירתיות, בכל מקום שלומדים שם. אני מודעת, שחברויות בגיל מבוגר קשה לעיתים להשיג, אבל בהחלט לא בלתי אפשרי, עצם היציאה והמפגש, כבר ינסוך בכם אופטימיות, חיוביות וכמובן פרץ יצירתיות ששכחתם  מזמן.

מי אני

אנשים רבים אינם מודעים עד כמה שהם מופלאים. עד כמה היכולות שלהם ייחודיות. הם אינם רואים את עצמם כברי מזל ומיוחדים  אלא כאחד מתוך עדר גדול ("אני בעצם כמו כולם..."). וככל שהמחשבה הזאת מתחזקת, ככה השאיפה לבינוניות שלהם גדלה  וצומחת והתגובה של "אם... אז..." רק גוברת עם השנים.

לכן אני מעניקה לכם מדריך יישומי במתנה, אשר יעזור לכם לדעת ולמקסם את אותם יכולות מופלאות שיש בכם. אני כמובן מציעה לקחת מנטור  שייתן לכם את אותה תמיכה רגשית לאותה פריצה קדימה.
אתם חייבים לזכור כי יש לכם ערך עצום במה שיש לכם להציע, זאת לא העבודה האחרונה שלכם או הפרויקטים אשר השתתפתם או ניהלתם או רמת השכר אשר אתם מקבלים חודש בחודשו. אתם הרבה יותר מסך כל החלקים האלו אתם יחידים ומיוחדים ואל תטילו ספק שזה אתם. פשוט קומו עוד היום ותעשו משהו למענכם.    


אם אתם חושבים כי הכתבה הזאת עזרה לכם, אז תשתפו אותה לעולם, שגם הם לא יפחדו מהפחד...

אוהבת
חגית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה