חפש בבלוג זה

יום שבת, 19 במרץ 2016

השינוי היחיד אשר יקפיץ את הערך שלך בקורות החיים


אתם יוצאים לדרך חדשה ושולחים קורות חיים ולא מבינים למה אף אחד לא יוצר עמכם קשר. אתם מבינים שמשהו בקורות החיים צריך להשתנות אבל לא ממש יודעים מה.
אתם שואפים להתקדם לתפקיד הבא, אבל אף אחד בארגון לא ממש בעדכם ומרגישים תקועים.

לכן יש צורך להביא את היתרון היחסי שלכם לידי ביטוי. אבל איך, איך עושים זאת?

התשובה היא "כימות"! אנשים מבינים יותר מספרים מאשר מילים. אנשים מעריכים מספר והדבר מספק להם אסוציאציות חזקות לגבי הדמות אשר נמצאת מולם. אתם צריכים להוכיח שאתם יכולים לעשות את העבודה טוב יותר, מהר יותר ובאפקטיביות גדולה יותר  ובכך אתם מציגים את עצמכם כמתאימים יותר מאשר המתחרה שלכם. 


כמועמדים או כעובדים, אתם נדרשים להצדיק את הערך שלכם בעיני המעסיק.
אם אתם רוצים למצוא עבודה או להתקדם לתפקיד הבא שלכם, אתם חייבים לזכור את המשוואה הפשוטה הזו:



המעסיק לעולם לא ישקיע בכם אם הוא חושב ומאמין, שאתם לא תוכלו לספק את התוצאה שהוא צריך. לכן אתם צריכים, לא רק לעשות את העבודה באופן הטוב ביותר אלא גם להדגים את הערך שלכם בצורת מספרים.

דוגמה מעולם התוכן של סוכני ביטוח:

מועמד ראשון אומר: "אני מחתים עובדים על פוליסות בריאות"
מועמד שני: "הגדלתי את קצב ההחתמות על פוליסות ביטוחי בריאות ב 50% בשנת 2015 ובסכום כולל של 2 מיליון ₪"

ייתכן מאוד כי שני המועמדים עשו את אותו דבר, אבל מועמד שני נראה הרבה יותר מרשים וזה בגלל שהוא "כימת" את הערך שלו לתוך מספרים. הוא למעשה מראה את היתרון היחסי שלו בצורה שקל להבין ולמדוד.


 דוגמה מעולם התוכן של מנהל מוצר:

מועמד ראשון אומר: "כתבתי תוכנית לניהול כ"א"
מועמד שני אומר: "בשנת 2015 כתבתי תוכנית לניהול כ"א,  אשר 30 חברות בינוניות ו 112 חברות קטנות עשו בה שימוש. המערכת חסכה בממוצע כ40% בניהול העובדים  ובסה"כ חיסכון שנתי של למעלה מ12 מיליון שקל.



למרות ששני המועמדים דומים,  מועמד שני הרבה יותר מרשים בגלל שהוא מכמת את הערך שלו, יוצר יחודיות ובכך מעניק לעצמו ערך גדול יותר.  

הטריק להשגת המטרה

 אז בין אם אתם מחפשים עבודה או שאתם מנסים להתקדם לתפקידים נוספים ובכירים בארגון, הטריק הפשוט הזה יעזור לכם להשיג את המטרה שלכם.

-        יש לכתוב רשימה הכוללת את כל ההישגים שלכם ותשאלו את עצמכם:
ü    בכמה אני הגדלתי / שיפרתי / חסכתי
ü    באיזו שכיחות הדבר בוצע?
ü    מהי ההשפעה של העבודה שביצעתי?
ü    מהי התוצאה של אותה עבודה בהיבט הכמותי (מספרי)?



יש לזכור: מספר = תוצאה = ערך. החובה שלכם להוכיח ולהציג לראווה למעסיק את ההישגיים שלכם באופן שהכי קל לו לראות את הערך שלכם.  

אני ממליצה לכם להוריד בחינם (לזמן מוגבל !!!) את הספר שכתבתי "לאהוב אותה או לשנוא אותה" וללמוד כיצד גם אתם תוכלו להתפתח בקריירה שלכם, לנהל את הקריירה  ולייצר קריירה מצליחה.
ספוילר - בסוף הספר יש מתנה...


באהבה
חגית






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה