חפש בבלוג זה

יום שני, 11 בינואר 2016

הרדיפה אחר הקריירה ואנחנו

הרדיפה אחר הקריירה ואנחנו



יש אנשים שמבחינתם קריירה זה לקפוץ מתפקיד לתפקיד בלי סדר ומיקוד. דבר שגורם לתסכול ולעיתים אף לא למצוא עבודה. כיצד מיישמים קריירה ומה צריך כדי שהחיפוש יהיה אפקטיבי ובזמן הקצר ביותר? 5 שלבים למיקוד קריירה

לפני מספר ימים קיבלתי מייל ארוך מאישה אשר קראה את הבלוג שלי, ואלה היו הדברים בתמציתם:
"אני בת 29, במהלך השנים החלפתי יותר מ-10 משרות שונות, אני לא מוצאת שום תחום שאני רוצה לבנות בו את הקריירה שלי והשאלה שלי זה האם להתמקד בחיפוש אחר קריירה או להישאר במקום שנוח לי כרגע ולראות אולי אוכל להתקדם בו..."

בשאלות מסוג זה אני נתקלת במהלך עבודתי בצורות שונות, אבל תמיד מדובר במרדף אחר הקריירה. תמיד מדובר על ההגשמה עצמית. ממש כפי שמחפשים את אותו הגביע הקדוש. אנשים עוברים מתפקיד לתפקיד ובודקים תוך כדי תנועה אם זה מה שהם רוצים והאם זה מספק אותם. וזו בדיוק הטעות. אין מיקוד ואין כיוון. מן הסתם הדרך הזו לא יעילה, מבזבזת זמן ואנרגיה וכמובן לא אפקטיבית לקידום הקריירה.


אז השאלה היא למעשה כיצד מיישמים קריירה ומה צריך שהחיפוש יהיה אפקטיבי ובזמן הקצר ביותר?




5 שלבים מובנים  לשינוי קריירה 

  • למצוא את האני, כלומר לשאול "מי אני באמת. מהם היכולות שלי? מה החוזקות שלי הבאות לי בקלות? מהם השאיפות שלי?", אף אחד לא צריך לעשות שום שינוי בלי שענה על השאלות העמוקות והחשובות האלו. שאלות כאלו ועוד כתבתי במדריך לקריירה והוא ניתן בחינם ע"י פניה במייל או בטלפון אליי.

  •  להיפרד מדפוסי חשיבה שגורמים לתקיעות - אני יודעת שיש צורך עז לשינוי אבל הדפוס הזה של קפיצה מעבודה אחת לעבודה שניה היא הרסנית. הדבר מהווה חוסר יציבות, חוסר בגרות ונתפס בעיני מעסיקים כעובד בעייתי וע"י כך מפספסים מעסיקים פוטנציאליי


להעז לחלום - להגיד בקול מהם החלומות שלכם? מה החזון שלכם ?איזה ערך אתם מביאים לעולם? שימו לב – לארגונים יש חזון ולפיו הם פועלים, אז למה לכם לא?
    ניסוי וטעייה - השלב בו בודקים, חוקרים ואף מנסים את התחום הנבחר מבלי לקפוץ ישירות לתוך תפקיד אשר כלל לא בטוח, שאתם מתחברים אליו. יש הרבה דרכים לנסות את המקצוע שאליו שואפים: ללכת למפגשים עסקיים, לבדוק בעיתונות ובמאמרים מקצועיים, לשאול חברים ומכרים שעובדים במקצוע אשר יגידו האמת על המקצוע ואפשרי גם להתנדב לתקופה מוגדרת ולהתנסות.

    המלצה שלי: לראיין כ- 10 אנשים שעוסקים במה שאתם חולמים לעשות. לדוגמה "יועץ משכנתאות". מתוכם אני ממליצה לבדוק מי הכי מצליח בתחום ולתשאל גם אותו. לבחון מקומות שמלמדים את המקצוע. לבחון האם תוכנית הלימודים בכלל מעניינת? לשאול מס' אנשים שכבר לומדים או שלמדו את התוכנית ועוסקים בתחום, מה הם ממליצים וכיו"ב.

  • השלב החמישי והאחרון הוא שלב החוכמה. יש לייצר את המעבר באופן חכם ומושכל. כלומר עם יעדים ראליים, מדידים, לו"ז, התנהלות כספית או פרנסה נוספת כדי לא להכנס לסחרחרה שגורמת לפחדים, שגורמים לסרטים, שמבטלים את השינוי.

לסיכום, שביל הלבנים הצהובות  "מאליסה בארץ הפלאות" הוא לדעת למעשה מהי המהות הפנימית העמוקה שלכם, וכאשר תמצאו אותה, אתם כבר תמצא בקלות יחסית את הקריירה הנכונה אשר אתם ראויים לה, זקוקים לה ושהעולם זקוק לכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה